Puteri Tengah on TV!!

Can you find kak chik?

video

[Bonda rasa dia menari paling menarik]

Puteri Tumpang Semangkuk

Pening... Pening... Tiap hari Puteri Sulong gaduh ngan Puteri Tengah. Puteri Tengah plak suka melalak. Puteri Bongsu pon satu, dah tau kakak suka melalak, dia pon suka sangat menyakat.

[Blom tumbuh gigi dah pandai baca kitab, cakap x bleh lagi terer plak bab menyakat]

"Kaki kakak sakit..."

Putera Tunggal x sekolah lagi ari ni. kena "hay fever" allergies musim bunga. Puteri Sulong pon x nak ke sekolah. Bonda tanya naper?

video

[Bonda: "ha... lompat lagi jangan berenti"]

Chicken chop? Chicken pox?

Lepas amik puteri tengah di sekolah bonda singgah kat al-halal. "Nape bonda berenti sini?" tanya puteri. "bonda nak beli chicken... ". "chicken-pox ke bonda?"

[Bonda tengok bahasa inggeris anak2 bertambah maju]

Jom main lompat tali ngan puteri sulong

"Ice cream soda, cherry on the top, who's my boyfriend dab and slob. A,B,C,D,E,F,G,H..."

[Bonda teringat "joli moli appo rengget..."]

Asyik-asyik kakak punyer jer yang cantik...

Hari ni bonda tumpang gumbira ngan anak2. terutama skali putera tunggal yg dah lama minta ayahanda belikan scooter... tapi masalah lain plak timbul ngan puteri tengah.
video

[seribu macam ragam buat bonda pening]

Siapa hensem nombor 1 sekarang?

Kalo bab main game, putera sulong berbakat sungguh. Dengan ayahanda pon kekadang dia lebih terer... pastu dia claim tahta hensem.

[ Jawab ayahanda kes tak relevan ]

Adikkkk... oo adik... adik kat maner?

Dari kecik Puteri Bongsu cukup pantang dengan ubat. Sejak ada lesen P ni, tengok aje bonda amik ubat dia dah lari sembunyi... kat tingkat atas.

video

Pic of the week 1: Cita & Airmata

Sediakan payung sebelum bercakap

Hari ni cuaca baik... kami buat BBQ. Putera Tunggal makan ayam sampai patah gigi ke-2 dalam seminggu... perghh.. rekod tu...

[Bonda teringat bonda di kampung :))]

Kakak nak beg barbie...Mariposa

Kesiaaannn Puteri Sulong. Dah 2 minggu pinjam lunch bag Putera Tunggal. Boys selalu usik kakak...

[Kata Uncle lagi 10 tahun ayahanda kena stat asah parang]

Bonda! Pagar abe runtuh...

Pagar tu dah lama begoyang sejak di msia lagi. Kukuh sungguh.

[Ayahanda kata hensem no. 2]